Decentralizace rozhodování o obsahu a pojetí výuky přinesla školám a učitelům na jednu stranu řadu možností. Na druhou stranu u nás chybí s takovou činností zkušenosti a dosud ani nebyla tvorba a analýza kurikula ve větším rozsahu součástí přípravy učitelů.
Tato přednáška s navazujícím cvičením tuto mezeru částečně zaplňuje. Za klíčovou průpravu k tvorbě nebo úpravě kurikula považujeme znalost již existujících domácích i zahraničních řešení včetně jejich silných a slabých stránek.
Proto bude těžiště naší práce spočívat v práci s různými kurikulárn ími dokumenty - budeme zkoumat a posuzovat různé česká i zahraniční kurikula a učebnice. Pro tuto činnost budeme samozřejmě potřebovat "teoretickou citlivost", znalost klíčových pojmů a procedur vyvinutých v zemích s delší tradicí decentralizované tvorby kurikula, kterými nás přednáška vybaví.
Znalost různých alternativ projektování obsahu vzdělávání bude východiskem pro vlastní vytváření různých kompenet vzdělávacích programů posluchači.