- vymezení základních pojmů (intergaxe, asimilace, inkluze, stereotypy, xenofobie, rasisnus, gender -problémy);
- kulturní zvyklosti různých národů a etnik;
- rozdílné symboly v komunikaci, komunikační bariery, etiketa;
- aktuální témata pro výuku IV;
- zdroje informací pro výuku IV;
- specifické metody výuky IV s ukázkami;
- multicultural education as a cross-sectional topic in Framework Education Programme (RVP) and School Education Programme (ŠVP);
- the definition of basic terms (integration, assimilation, inclusion, stereotypes, xenophobia, rasism, gender issues);
- culture traditions of different nations and ethnic groups
- different symbols in communication, communication barriers, etiquette;
- topical issues of teaching multicultural education;
- sources of information for teaching multicultural education;
- specific methods of teaching multicultural education with examples.
- multikulturní výchova jako průřezové téma v RVP a ŠVP;- vymezení základních pojmů (intergaxe, asimilace, inkluze, stereotypy, xenofobie, rasisnus, gender -problémy); - kulturní zvyklosti různých národů a etnik; - rozdílné symboly v komunikaci, komunikační bariery, etiketa; - aktuální témata pro výuku IV; - zdroje informací pro výuku IV; - specifické metody výuky IV s ukázkami;
Kurz je zaměřen na rozvoj vzdělávání v české multikulturní společnosti. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné..
Studenti se pomocí vlastních vyjadřovacích prostředků učí komunikovat a spolupracovat s příslušníky odlišných sociokulturních skupin. Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti.
Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a místní komunity.