1. Seznámení s koncepcí a organizací pedagogické praxe
2. Výběr školy. Zápis na praxi. Administrativní záležitosti související se zajištěním praxe.
3. Pedagogická praxe na škole.
4. Vyhodnocení praxe.
Předmět je zaměřen na řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na středních školách pod supervizí oborového didaktika. V návaznosti na výuku odborných předmětů a didaktických disciplín umožňuje souvislá praxe studentům aplikovat osvojené postupy ve výuce na střední škole a získat praktické zkušenosti s prací se středoškolskými studenty.
Studenti hospitují ve výuce zkušených učitelů, mají možnost seznámit se s materiály a pomůckami, které se pedagogům osvědčily. Studenti se podílejí na výuce předmětů, v jejichž rámci daná škola naplňuje program výchovy ke zdraví, případně organizují tématické bloky na mezipředmětovém základě.
Samostatné výstupy studentů jsou analyzovány z hlediska obsahové správnosti i zvolených metodických postupů. Důraz je kladen na sebereflexi.
Studenti se rovněž zajímají o problémy spojené s výskytem sociálně patologických jevů u středoškolské mládeže, o školní programy podpory zdraví a prevence sociálně patologických jevů, způsoby jejich realizace a vyhodnocování. Zvláštní pozornost je věnována specifickým problémům výchovy ke zdraví na střední škole, a to ve srovnání se situací na nižších stupních škol.