1. Charakteristika a současné pojetí artefiletiky, arteterapie a příbuzných přístupů.
2. Výchova uměním a tvořivost jako fenomén současné doby.
3. Možnosti uplatnění artefiletiky ve školním vzdělávacím programu.
4. Zážitek "flow" a jeho využití ve výchově.
5. Salutogenetický rozměr artefiletiky.
6. Principy léčebné pedagogiky.
Předmět představuje artefiletiku jako salutogenetický komplement arteterapie, a to v návaznosti na poznatky psychologie zdraví, dramatické výchovy a ergoterapie. Studenti jsou vedeni k pochopení významu umění a estetického prožitku při rozvíjení osobnosti člověka. Akcentován je salutogenní efekt tvořivosti v každodenní činnosti dítěte i dospělého, a to ve zdraví i nemoci. Předmět má výrazně zážitkový charakter a otevírá prostor pro vlastní tvůrčí činnost studentů. Zároveň jsou zohledňovány didaktické aspekty potřebné pro využití probírané problematiky v budoucí pedagogické praxi studentů.
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce.