Charles Explorer logo
🇬🇧

Methodology in Special Education Research - var. B

Class at Faculty of Education |
OKN2318114

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Hlavní složky kvalitativního výzkumu. Typy kvalitativního výzkumu.

Výzkumný problém a jeho identifikace v oboru speciální pedagogiky. Zdroje výzkumných problémů.

Výzkumná otázka a její formulování. Zdroje teoretické citlivosti.

Udržování rovnováhy mezi tvořivostí a vědou.Definice termínů. Označování jevů.

Systematické porovnávání dvou nebo více jevů. Porovnávání se vzdálenými jevy.

Příčinné podmínky. Intervenující podmínky.

Střídání induktivního a deduktivního myšlení. Sledování vztahů.

Metoda zakotvené teorie. Určování kategorií.

Pojmenovávání kategorií. Rozvíjení vlastností a dimenzí kategorií.

Otevřené, axiální a/nebo selektivní kódování. Obměny způsobů otevřeného kódování.

Záznamy kódování. Analýza slova, větného úseku, věty, analýza pomocí porovnávání.

Technika protikladů. Paradigmatický model.

Spojování a rozvíjení kategorií podle paradigmatu. Uvádění subkategorií do vztahu ke kategorii.

Metoda biografického životního příběhu. Etnografie.

Fenomenologické pojetí. Případová studie.