Didaktika Technických výukových prostředků
· Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky
· Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace
· Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků
Didaktická specifika technických prostředků
· Historické aspekty technických výukových prostředků
· Nepromítaný a promítaný záznam
· Videozáznamy a zvukové záznamy
· Prezentace
· Vnitřní a vnější zpětná vazba
· Vzdělávací prostředí
· Webcasting a educasting
· Řídicí systémy
· Produkční systémy
Interaktivní systémy a Technologie
· Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití
· Softwarová podpora
· Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
· Tvorba interaktivních prezentací
Mobilní technologie
· Tablety, telefony
Výukové objekty
· Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů
· Výukové objekty a možnosti jejich tvorby
· Základní kritéria hodnocení výukových objektů
Předmět Tvorba didaktických materiálů doplňuje z pohledu konkretizace směrů a možností využití specifického druhu didaktických prostředků předměty prvého semestru studia. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s teoretickými poznatky ostatních předmětů efektivně aplikovat během své prvé pedagogické praxe.
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku standardních a digitálních výukových objektů, charakteristické vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a především na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků.
Uvažována je zde především oblast mobilních technologií a oblast interaktivní techniky.