Charles Explorer logo
🇨🇿

Tvorba didaktických materiálů

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKN2319814

Sylabus

Didaktika Technických výukových prostředků

·       Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky

·       Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace

·       Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků

Didaktická specifika technických prostředků

·       Historické aspekty technických výukových prostředků

·       Nepromítaný a promítaný záznam

·       Videozáznamy a zvukové záznamy

·       Prezentace

·       Vnitřní a vnější zpětná vazba

·       Vzdělávací prostředí

·       Webcasting a educasting

·       Řídicí systémy

·       Produkční systémy

Interaktivní systémy a Technologie

·       Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití

·       Softwarová podpora

·       Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi

·       Tvorba interaktivních prezentací

Mobilní technologie

·       Tablety, telefony

Výukové objekty

·       Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů

·       Výukové objekty a možnosti jejich tvorby

·       Základní kritéria hodnocení výukových objektů

Anotace

Předmět Tvorba didaktických materiálů doplňuje z pohledu konkretizace směrů a možností využití specifického druhu didaktických prostředků předměty prvého semestru studia. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s teoretickými poznatky ostatních předmětů efektivně aplikovat během své prvé pedagogické praxe.

Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku standardních a digitálních výukových objektů, charakteristické vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a především na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků.

Uvažována je zde především oblast mobilních technologií a oblast interaktivní techniky.