Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika ICT 04

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKN2319911

Sylabus

OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS.

LOGOVSKÁ KULTURA.PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.• Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE.• Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků.

Anotace

Didaktika ICT 04 se zaměřuje na vysvětlení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu jako východiska inovativních přístupů k výuce informaticky zaměřených předmětů a předmětů vzdělávací oblasti ICT zařazených do školního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Objasňování těchto principů vychází z prací významných představitelů logovské kultury, zejména pak Seymoura Paperta a jeho žáků a spolupracovníků z MIT (Mitchel Resnick, aj.) a zahraničních univerzit (Gerald Futchek, Valentina Dagiene, Ivan Kalaš, aj.).

Hlavní pozornost je věnována metodickým přístupům k učebním aktivitám určených žákům ZŠ a SŠ s využitím vybraných edukačních programovacích prostředí (Logo, Imagine, Scratch aj.).