Teoretické základy
· Budoucnost vzdělávacích technologií - profesionální a osobní prognózy
· Vývoj role učitele - implementace modelu 1:1
· Katalog výukových aktivit využívajících technologie, model TPCK
· Formy ovlivňování výukových výsledků v důsledků využití technologií
· Vývoj didaktických teorií - behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus
· Osobní vzdělávací prostředí žáka a učitele
· Význam otevřených a volně dostupných zdrojů, převrácená třída
· Sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů - sociální sítě
· Výukové možnosti využití sociálních sítí, model osobní a profesní identity
· Kurzy typu MOOC
· Daty řízené školství - možnosti a omezení, online systémy ověřování minimálních standardů znalostí
Metodické postupy
· Informační zdroje učitele
· Metodika tvorby a sdílení výukových materiálů online
· Využití digitálních učebních materiálů, e-učebnice
· Posun role učitele v podmínkách soustavného automatického ověřování výukových výsledků
· Online učitel v praxi - organizace online výuky ve formě kombinované i čistě distanční, problematika hybridních a virtuálních škol
· Budování komunity za účelem sdílení zkušeností, Internet jako nástroj odborného růstu
Semestrální práce
· Návrh a tvorba vlastní práce odpovídající zadání reflektující návrhy a rady získané konzultacemi a diskusí v otevřeném online prostředí
· Spolupráce na návrhu obsahu prací jiných studentů a podíl na jejich průběžném zdokonalování
· Obhájení vlastní práce reflektující získané znalosti probírané problematiky
Subject OKN2319912 builds on the previous teaching didactically oriented subjects of technical education and information, especially on the thematic areas of Educational Technology and Didactics of ICT. The course focuses on current trends in the use of technology in teacher practice.
In accordance with the prevailing didactic and methodological orientation of the second cycle of the MSc study is to develop the ability of students to be able to predict the future development of education in the development of technology and artificial intelligence and transform acquired knowledge and skills into real learning activities used in practice. Special emphasis will be placed on the ability to use technology to build personal learning environment and to initiate a process leading to lifelong professional growth of graduate not only in field of the application of ICT in education.