MOŽNOSTI TVORBY MULTIMEDIÁLNÍCH APLIKACÍ • specifika jednotlivých přístupů ke tvorbě aplikací • přehled dostupných autorských systémů a vývojových platforem • srovnání jednotlivých systémů z hlediska dostupnosti, vybavenosti, zajištění interaktivity a síťové komunikace, zastoupení multimediálních prvků a dalších aspektů • on-line autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje • nástin možností spolupráce jednotlivých systémůSPECIFIKA TVORBY VÝUKOVÝCH APLIKACÍ • aspekty výukových aplikací v návaznosti na jednotlivé fáze výuky • specifika výukových aplikací z hlediska didaktických funkcí • kritéria hodnocení výukových objektů a aplikací • normalizace výukových objektůADOBE FLASH JAKO VÝVOJOVÉ PROSTŘEDÍ • seznámení s prostředím a základy ovládání programu • příprava vektorové grafiky a import bitmap • dostupné možnosti animace v prostředí flash, jejich využití a specifika • implementace UI komponent a knihovny vestavěných multimédií • objektový přístup k návrhu aplikací, typy objektů a jejich použití • formy výstupu a exportu animací a aplikací PROGRAMOVÁNÍ V PROSTŘEDÍ ADOBE FLASH • skriptovací jazyk ActionScript, specifika, syntaxe • použití jazyka pro tvorbu logiky běhu programu • využití objektového modelu jazyka, návrh a obsluha objektů • přebírání a předávání proměnných a objektů mezi platformamiTVORBA VLASTNÍHO VÝUKOVÉHO PROJEKTU • obecně definované fáze vývoje projektu • vývojové modely, srovnání, kritéria volby vhodného modelu • tvorba dokumentace a dalších doplňujících materiálů • normované balíčky digitálních výukových objektů a jejich součásti • vlastní realizace vlastního projektu
Mission of the subject is to acquaint students with fundamental ways of creative use of computer technology in the work of teachers. The aim is to obtain a minimum practical experience with preparing of their own teaching materials on the computer, and also an overview about the quality and complexity using of available commercial and non-commercial educational applications.
At the same time the content of the course is to become familiar with basic concept of using the system for creation of interface of document.