1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy),
2. přímé náslechy výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ,
3. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně,
4. reflexe s fakultním učitelem,
5. průběžné reflektivní semináře na fakultě,
6. závěrečný reflektivní seminář.
Kurz je zaměřen na rozvíjení schopnosti studentů všímat si výukové reality a na zprostředkování přímé zkušenosti se školním prostředím. Studenti absolvují 8 hodin přímých náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ a následně 4 hodiny reflexe s fakultním učitelem na ZŠ nebo SŠ.
Na základě náslechů a vlastních záznamů zpracují tematicky orientované reflexe, při kterých je kladen důraz na sledování didaktických aktivit a jejich zhodnocení s ohledem na zvolené výukové cíle, časové rozvržení vyučovací hodiny včetně času věnovaného sebehodnocení a vrstevnickému hodnocení žáků. Dále se studenti budou zam ěřovat na způsob pokládání otázek během vyučování a pozorování technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků, stejně tak jako na poskytování zpětné vazby, její efektivity a práci s chybou.
V průběhu semestru se studenti také budou účastnit 5 reflektivních seminářů s vyučujícím praxe na fakultě (včetně úvodního a závěrečného setkání).