Předmětem semináře budou především následující témata:
1. Přírodní, pohlavní a skupinový výběr v evoluci,
2. Specifika mikroevoluce a makroevoluce s ohledem na vznik a evoluci primátů,
3. Adaptace a jejich význam pro evoluci s přihlédnutím k lidkské evoluci, 4 Evoluční genetika – současné trendy evoluční genetiky, přínos evoluční genetiky pro znalosti z evoluce člověka i antropologie obecně a možnosti výuky v didaktice biologie a na školách,
4. Evoluční systematika a její praktický přínos pro biologické a paleobiologické vědy.
5. Sociobiologie a její souvislosti s evolucí a chováním, včetně lidského chování.
7. Nové směry v evoluční biologii – paleogenetika, evoluční psychologie a neurobiologie a evoluční aspekty fyziologie chování.
Evoluční biologie jako obor zahrnuje i problěmatiku evoluce člověka a cílem kurzu je rozšíření znalostí z evoluční biologie i z oblasti evoluční antropologie, které může učitel využívat při výuce na základní i střední škole. Předmětem semináře budou především následující témata:
1. Přírodní, pohlavní a skupinový výběr v evoluci,
2. Specifika mikroevoluce a makroevoluce s ohledem na vznik a evoluci primátů,
3. Adaptace a jejich význam pro evoluci s přihlédnutím k lidkské evoluci, 4 Evoluční genetika – současné trendy evoluční genetiky, přínos evoluční genetiky pro znalosti z evoluce člověka i antropologie obecně a možnosti výuky v didaktice biologie a na školách,
4. Evoluční systematika a její praktický přínos pro biologické a paleobiologické vědy.
5. Sociobiologie a její souvislosti s evolucí a chováním, včetně lidského chování.
7. Nové směry v evoluční biologii – paleogenetika, evoluční psychologie a neurobiologie a evoluční aspekty fyziologie chování. Vedle přehledu klíčových evolučních pojmů a základních myšlenkových konceptů a vědeckých paradigmat je cílem předmětu aktivizovat posluchače, motivovat je, naučit je vést diskuzi k různým evolučním i obecným tématům a využívat vědomosti získané dosavadním studiem. Což umožňují především cvičení, ve kterých jsou studenti vedeni k tomu aktivně využívání evolučních pojmů a teorií, a interpretovat je na takové úrovni, kterou je možno aplikovat ve školní výuce i v mimoškolních aktivitách.