1. Analýzy výukových situací s podporou videa
2. Badatelsky orientované vyučování
3. Metoda CLIL v biologii
4. Tematický plán výuky přírodopisu
5. Metody pedagogického výzkumu
6. Google dotazníky, jejich tvorba a postupy při zpracování dat
7. Zvané přednášky odborníků z praxe
Kurz navazuje na předmět Didaktika biologie I a jeho obsahem jsou speciální aspekty výuky biologie, geologie a environmentalistiky. Důraz je kladen na rozvoj praktických dovedností studenta a na jeho samostatnou činnost.
V průběhu kurzu se student naučí analyzovat výuku na videozáznamu různými metodami a provádět rozbory výuky. Dále se seznámí s badatelsky orientovaným vyučováním, s přípravou na vyučovací hodiny, projekty a exkurze zaměřené na BOV a s informačními zdroji a pomůckami podporujícími zavádění BOV do výuky.
Následuje téma ICT ve výuce přírodních věd (se zaměřením na využití ve třídě – Google formuláře, flippity, Google classroom; i na využití v pedagogickém výzkumu), CLIL, práce s textem, metoda kritického myšlení, pojmové mapy. Nedílnou součástí kurzu bude i diskuse o znacích kvalitní výuky biologie a tvorba tematického plánu výuky přírodopisu a biologie.
Hlavními tématy kurzu jsou: analýzy výukových situací s podporou videa, badatelsky orientované vyučování, metoda CLIL v biologii, tematický plán výuky přírodopisu, vybrané metody pedagogického výzkumu, Google dotazníky, jejich tvorba a postupy při zpracování dat.