Náslechová praxe doplňuje kurzy didaktiky českého jazyka a didaktiky literatury. Integrací míří k co možná největšímu možnému propojení všech tří složek předmětu český jazyk a literatura, tedy jazykové, komunikační a literární výchovy. Student dochází do školy a pozoruje výuku, provádí terénní zápis a s vyučujícím reflektuje hospitované hodiny. Náslechy koná v hodinách českého jazyka a literatury napříč, jsou-li v dané škole hodiny rozdělené. Cílem je seznámení se s prostředím školy a výukovými strategiemi užívanými v předmětu český jazyk a literatura.
Zátěž studenta/studentky:
Název předmětu Integrovaná náslechová praxe z českého jazyka s reflexí
Garant PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D.
Klíčový vyučující prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D., Mgr. Filip Komberec, Ph.D.
Celková časová zátěž studenta 74,0
Odpovídající množství kreditů 2
P řidělené kredity 2
Zakončení Z
Přímá výuka
Cvičení: 0
Praxe: 24
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 65 minut
Samostudium literatury (za semestr) 2 hodiny
Práce se studijními materiály (za semestr) 6 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 6 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 5 hodin
Příprava na zápočet 5 hodin
Popis:
Časové nároky odpovídají nárokům na oborovou praxi s reflektivním zaměřením. Studenti v rámci svých povinností hospitují ve výuce učitelů českého jazyka na různých školách, průběžně pracují na zadaných úkolech a zároveň se učí reflektovat výuku za použití relevantní oborově didaktické literatury. Seminární práce obsahují reflexi hospitovaných hodin, přípravy na hodiny praxe zahrnují reflektivní uvažování o hospitované výuce. K examinaci je nutno prokázat základní znalost oborově didaktických konceptů prostřednictvím propracovaných reflexí v seminární práci.