1. Archeologie. Jak ze střepů sestavit obraz minulosti.
2. Možnosti regionální historie pro vzdělávání v oblasti kulturního dědictví.
3. Pomocné vědy historické v edukační praxi: Genealogie aneb poznej sám sebe, Erby a znaky jako identifikační symboly, Platební prostředky v minulosti, Orientace ve středověkém kalendáři.
4. Vizuální prameny – od obrazů v jeskyni Lascaux po film a fotografii.
5. Etnografie a etnologie. Vývoj pohledu.
6. Humanitní environmentalistika – různé podoby péče o kulturní krajinu.
7. Průmyslové dědictví a jeho současné využití.
8. Studium nehmotného dědictví: Hudební místopis, Paměť jazyka, Obraz místa v krásné literatuře.
Seznámení s několika základními vědními disciplinami, jež se z různých úhlů pohledu zabývají kulturním dědictvím. Cyklus si klade za cíl prezentovat tyto vědecké obory, jejich prameny a způsoby práce spolu s přiblížením možností, jak výsledky uvedených disciplin využít při edukaci a interpretaci v oblasti kulturního dědictví.
Nabyté znalosti by měly absolventa vybavit základním přehledem po sledovaných disciplinách a schopností pracovat s jejich výstupy v rámci edukační praxe. Frekventanti kursu by též měli získat orientaci v aktuální odborné produkci a publikační činnosti.