Charles Explorer logo
🇨🇿

Drama diversa II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKND3D022B

Sylabus

Sylabus

Blok I. (12 hodin, dvoudenní bloková výuka na vybraném památkovém objektu)

Seznámení s historií vybraného objektu či expozice. Zkoumání objektu vhledem k cílovým návštěvnickým skupinám. Analýza potenciálu edukačních možností. Vypracování programu s metodami dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu.

Blok II. (12 hodin, dvoudenní bloková výuka na vybraném památkovém objektu)

Realizace a ověřování programu s vybranými cílovými skupinami. Zpětná vazba a vyhodnocení celého kurzu. 

Anotace

Kurs nabízí reflexi zrcadlení společenského, historického a kulturního dění v aktuálním osobním kontextu studentů. Koriguje jejich pedagogické, psychologické a didaktické vzdělání tak, aby akcentoval pozitivní dopady subjektivních teorií na praxi muzejního, galerijního a památkového edukátora. S využitím metod zážitkové a zkušenostní pedagogiky studentům umožní, aby zažili a reflektovali efektivitu působnosti výchovného dramatu. Kurz tak iniciuje progresivní změny, které mohou pozitivně ovlivnit i další profesní rozvoj studentů v oblasti péče o kulturní dědictví.

Výuka je proto realizována formou souvislých časových bloků přímo v prostředí vybraných památkových objektů a absolvence kurzu předpokládá aktivní podíl studentů. V rámci kurzu se studenti zapojí do organizace edukačních programů, které mají za cíl, aby návštěvníci odcházeli z památkového objektu s pocitem potřeby participovat na zkvalitnění péče o kulturní dědictví, nebo minimálně s novým pohledem na hodnotu kulturního objektu. Programy mohou cílit také na místní obyvatele (např. žáky zdejší školy, dobrovolníky, seniory) a nabízet jim hlubší identifikaci s památkou.