Sylabus: 1 Úvod do mediálních studií: modely komunikace, produkce a recepce mediálního sdělení 2 Mediální publikum a účinky vlivu médií na společnost 3 Dějiny médií a média v dějinách 4 Média jako nástroj edukace 5 Analýza mediálního obsahu - texty 6 Analýza mediálního obsahu - fotografie 7 Analýza mediálního obsahu - film 8 Exkurze I – kulturní instituce 9 Tvůrčí dílna I (fotografie) 10 Exkurze II – média 11 Tvůrčí dílna II (film) 12 Tvůrčí dílna II (text)
Kurz je zaměřen na rozvoj recepčních a produkčních dovedností studentů v oblasti mediální komunikace. Věnuje se jak teorii týkající se vlivů tradičních a nových médií a technologií na společnost, tak možnostem její aplikace především do oblasti formálního vzdělávání.
Vzhledem k faktu, že kurz vychází z široké definice média jako prostředku komunikace a propojuje tradiční a nové formy kultury i mediální gramotnost, bude jeho náplň značně interdisciplinární. Jeho absolvent by měl ovládat základní terminologii mediálních studií, využívat různé typy médií pro vzdělávací účely, měl by být schopný analyzovat, interpretovat i vytvářet různá mediální sdělení a to se zaměřením na muzejní a galerijní expozice.
V rámci kurzu bude kladen zvláštní důraz na výuku formou exkurzí (muzeum, památník, galerie, média), jejich didaktický rozbor a reflexi, dále pak na vlastní mediální tvorbu studentů v navazujících tvůrčích dílnách.