Sylabus 1-2 On-line výstavy 3-4 Virtuální muzea 5-6 Sociální média a kulturní dědictví 7-8 Edukativní hry a gamefikace minulosti 9-10 Příprava webové stránky 11-12 Výzvy digitalizace v kulturním dědictví
Kurz je zaměřen na rozvoj recepčních a produkčních dovedností studentů v oblasti profesionální mediální komunikace. Věnuje se jak teorii týkající se vlivů tradičních a nových médií a technologií na společnost, tak možnostem její aplikace a to zejména do oblasti neformálního vzdělávání.
Kurz vychází z široké definice média jako prostředku komunikace a propojuje tradiční a nové formy kultury i mediální gramotnost, jeho náplň je proto značně interdisciplinární. Absolvent bude umět využívat různé typy nových médií nejen pro vzdělávací, ale také marketingové a propagační účely.
Naučí se rovněž analyzovat, interpretovat a vytvářet různá mediální sdělení (např. tisková zpráva, vstupy do rozhlasu či TV, profil na sociálních sítích, scénář) a seznámí se s aktuálními trendy při interpretaci kulturního dědictví (např. edukační počítačové hry, videomapping, virtuální realita). V rámci kurzu bude kladen důraz na výuku formou exkurzí (např. historické prostředí m ěsta, památkové objekty), jejich rozbor a reflexi.
Na vlastní mediální tvorbu studentů pak budou zaměřeny navazující tvůrčí dílny, jež poslouží rovněž jako inspirace pro závěrečnou seminární práci.