TECHNICKÉ PROSTŘEDKY V EDUKACIZákladní terminologické konstrukty oblasti, Charakteristické vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace.
DIDAKTICKÉ MATERIÁLY A MOŽNOSTI JEJICH TVORBYDokumenty vytvářené v prostředí textového a grafického editoru, Prezentace vytvářené obecnými a prezentačními programy, Audiovizuální, multimediální a 3D výukové objekty, Webcasting a educasting, Webové stránky jako hypermediální prostředek, Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů a programů, Základní kritéria hodnocení didaktických materiálů
DIDAKTICKÁ SPECIFIKA TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ V EDUKACIHistorické aspekty prostředků didaktické techniky, Záznamové plochy, Promítací technika, Zvuková technika, Prezentační systémy, Interaktivní technika, Prostředky pro poskytování zpětné vazby, Vzdělávací prostředí,Tablety, mobilní telefonyŘídicí systémy, Produkční systémy
INTERAKTIVNÍ PROSTŘEDKYInteraktivní prostředky, druhy, možnosti využití, porovnání, Softwarová podpora jednotlivých druhů interaktivních prostředků, Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi/tablety, Tvorba výukových objektů pro prezentaci na interaktivní tabuli
Předmět Technické výukové prostředky se orientuje na využití dostupných technických prostředků pro přípravu různých typů didaktických materiálů a jejich adekvátní implementaci ve fázi přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti ve směru tvorby a užití didaktických materiálů a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků ve vzdělávání.
Cílem předmětu je seznámit studenty se způsoby tvorby a implementace didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů a s teoretickými i praktickými aspekty tvorby a využití různých druhů didaktických materiálů v rámci technických výukových prostředků. Tematicky se předmět dále zaměřuje především na poznání možností a didaktických specifik didaktických materiálů při podpoře výuky a na osvojení zásad tvorby digitálních výukových objektů, kritérií hodnocení a didaktických aspektů aplikace, a to především ve vztahu k textovým a grafickým dokumentům, prezentacím a prezentačním programům, hypermediálnímu prostředí webových aplikací, aplikacím webcastingu a educastingu, interaktivním prostředkům a výukovým objektům pro interaktivní tabule.