Didaktika technických výukových prostředků
· Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky
· Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace
· Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků
· Vzdělávací prostředí
· Webcasting a educasting
· Produkční systémy
Interaktivní systémy a technologie
· Interaktivní tabule/systémy, druhy, možnosti využití
· Softwarová podpora
· Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
· Tvorba interaktivních prezentací
Mobilní technologie
· Tablety, telefony
Výukové objekty
· Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů
· Výukové objekty a možnosti jejich tvorby (LO, DLO, LOR)
· Základní kritéria hodnocení výukových objektů
· Online LO
Předmět se orientuje na využití dostupných interaktivních technických prostředků a na přípravu různých typů didaktických materiálů a jejich adekvátní implementaci ve fázi přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivn ího uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání.
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými interaktivními technickými prostředky a s teoretickými i praktickými aspekty tvorby a využití různých druhů didaktických materiálů zvláště pak materiálů pro interaktivní tabule. Tematicky se předmět zaměřuje především na poznání možností a didaktických specifik soudobých technických prostředků pro tvorbu a realizaci didaktických materiálů při podpoře výuky, na osvojení zásad tvorby digitálních výukových objektů, jejich specifik, kritérií hodnocení a didaktických aspektů aplikace, a to především ve vztahu k prezentacím a prezentačním programům, hypermediálnímu prostředí webových aplikací, aplikacím webcastingu a educastingu, interaktivním prostředkům a výukovým objektům pro interaktivní tabule, zpětnovazebným systémům i prostředkům rozšířené reality.