Vymezení digitálních kompetencí, jejich ukotvení v českém kurikulu. Různorodost postavení digitálních kompetencí v kurikulech. Aktuální tendence v oblasti digitálních kompetencí.
Rámec profesních kvalit učitele, návrh standardu kvality profese učitele.
Rámce digitálních kompetencí studentů/občanů: DigComp, ISTE Standards for Student atp.
Rámce digitálních kompetencí učitelů DigCompEdu, Mentep, Unesco ICT Competency, Selfie, Framework for Teachers, ISTE Standards For Educators, Profil Učitel21, SELFIE for Teachers, Profil Škola21. Možnosti a limity online nástrojů a autoevaluačních aplikací.
Mezinárodní šetření zaměřená na digitální dovednosti (PIAAC, PISA, TIMSS, ICILS…) a analýzy jejich výsledků. Tuzemská šetření digitálních kompetencí a podmínek jejich rozvoje (ČŠI, ČSÚ, FDV).
Role ICT metodika/koordinátora v oblasti rozvoje digitálních kompetencí učitelů. Nástroje státu v podpoře digitálních kompetencí učitelů.
Rámcové vzdělávací programy (RVP) a jejich revize, koncept digitální gramotnosti a informatického myšlení v RVP. Vzdělávací politika státu a její reflexe problematiky digitálních kompetencí učitelů.
The aim is to introduce students with the current requirements for the knowledge and skills of a teacher in the field of digital technologies. In relation to the definition of digital standards of teachers competence, it deals with the theoretical models of introducing technologies into teaching at the level of teachers, educational programs and entire schools and their application in CPD.
The main topics of the course include the relationship between the development of didactic theories and the use of educational technologies, the development of digital competence frameworks for teachers and citizens/pupils. In particular, they are ISTE, DigComp, DigComEdu, Unesco, MENTEP and Czech tools Profile School21, Profile Teacher21.