Didaktika Technických výukových prostředků
· Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky
· Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace
· Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků
Didaktická specifika technických prostředků
· Historické aspekty technických výukových prostředků
· Nepromítaný a promítaný záznam
· Videozáznamy a zvukové záznamy
· Prezentace
· Vnitřní a vnější zpětná vazba
· Vzdělávací prostředí
· Webcasting a educasting
· Řídicí systémy
· Produkční systémy
Interaktivní systémy a Technologie
· Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití
· Softwarová podpora
· Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
· Tvorba interaktivních prezentací
Mobilní technologie
· Tablety, telefony
Výukové objekty
· Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů
· Výukové objekty a možnosti jejich tvorby
· Základní kritéria hodnocení výukových objektů
Předmět se orientuje na využití dostupných technických prostředků pro přípravu různých typů didaktických materiálů a jejich adekvátní implementaci ve fázi přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. V souladu s hlavní orientací studia je posláním tohoto předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti.
Předmět se tak snaží vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky určenými zejména pro tvorbu a implementaci didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů a s teoretickými i praktickými aspekty tvorby a využití různých druhů didaktických materiálů v rámci technických didaktických, resp. výukových prostředků.
Tematicky se předmět dále zaměřuje především na poznání možností a didaktických specifik soudobých technických prostředků pro tvorbu a realizaci didaktických materiálů při podpoře výuky, na osvojení zásad tvorby digitálních výukových objektů, jejich specifik, kritérií hodnocení a didaktických aspektů aplikace.