Posláním předmětu je revitalizovat, doplnit a systemizovat vědomosti studentů týkající se psychodidaktických východisek, vývoje a pojetí rolí a funkcí technických prostředků při podpoře nebo navozování inovativních přístupů ve vzdělávání. Cílem předmětu je rozvinout u studentů vhled do oblasti edukačních technologií, a vytvořit tak předpoklady pro další rozvoj ve směru využití technologií ve vzdělávání.
Princip učitelské přípravy uplatňovaný v tomto předmětu je založen na pedagogickém izomorfismu s preferencí konstruktivistických postupů učení, zejm. aktivním učení, tvořivé práci s technologiemi, postupech hodnocení a sebehodnocení. V souladu s tímto zaměřením studenti společně reflektují zkušenosti z vlastní výuky.
Předmět se zaměří na tato témata:
Hlavní soudobá paradigmata a směry vzdělávání související s technickými prostředky, psychodidaktické soustavy a jejich vazby přístupům ve vzdělávání.
Základní charakteristiky proudu behaviorální a kognitivní psychologie, konstruktivistická teorie učení, instruktivní a konstruktivní přístup k edukaci.
Vztah vývoje didaktických teorií ke způsobu využití edukačních technologií.
Charakteristické vlastnosti a specifické rysy digitálních technologií z hlediska edukace.
Didaktické aspekty technických výukových prostředků.
Hlavní přínosy a směry aplikace technologií ve vzdělávání.
Pedagogické modely a rámce TPCK, SAMR, iPAC...
Technologické trendy ovlivňující pedagogiku, vzdělávání a změny ve společnosti. Didaktické vlastnosti a specifika trendů (např. otevřené vzdělávání, digitální učební materiály, cloud computing, mobilní zařízení, bezpečné užívání digitálních technologií, inkluzivní vzdělávání a digitální technologie, informatické myšlení).