1. Informatika jako vyučovací předmět v zahraničí
2. Informatika na ZŠ v ČR
3. Metodické p řístupy k tématu DATA, INFORMACE, MODELOVÁNÍ na
2.st. ZŠ
4. Metodické přístupy k tématu ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ na
2.st. ZŠ
5. Metodické přístupy k tématu INFORMAČNÍ SYSTÉMY na
2.st. ZŠ
6. Metodické přístupy k tématu DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE na
2.st. ZŠ
7. Specifika výuky informatiky na
1. stupni ZŠ
8. Taxonomie vzdělávacích cílů
Kurz je věnován vybraným otázkám velmi mladého oboru didaktiky informatiky. Chybí jí výzkumy, které by ukázaly, jakým způsobem se utvářejí a rozvíjejí informatické koncepty u dětí, žáků základních škol a studentů středních škol.
Hlavní pozornost bude v kurzu věnována didaktice informatiky pro ZŠ s akcentem na metodické přístupy tématům v nově zavedeném povinném předmětu „Informatika “ v RVP ZV s využitím dostupných učebních a metodických materiálů včetně materiálů vzniklých v projektu PRIM (imysleni.cz). V kurzu budou využity i dosavadní výzkumy o prekoncepcích a miskoncepcích žáků, s nimiž se ve výuce témat z informatiky můžeme setkávat.
Kurz navazuje na některé otázky řešené v předmětech "Didactics for Teaching Informatics and IT", "Metodické přístupy k rozvoji informatického myšlení" a "Didaktika algoritmizace a programování".