Úvod do problematiky, současný vývoj vzdělávacích technologií a pedagogiky, pedagogické disciplíny zabývající se digitálními technologiemi v kontextu vzdělávání.
Situace českých škol v oblasti podmínek, průběhu a výsledků využívání digit álních technologií ve výuce a v životě školy. Výzkumy a šetření v ČR, EU i dalších vyspělých státech.
Technologické trendy ovlivňující pedagogiku, vzdělávání a změny ve společnosti. Didaktické vlastnosti a specifika důležitých aktuálních trendů (např. cloud, mobilní zařízení, dotyková zařízení, 3D tisk, virtuální a rozšířená realita, online vzdělávací komunity).
Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav. Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí. Poznatky neurologie a neurověd o učení a mozku.
Výukové aktivity s využitím digitálních technologií, příklady a ukázky z praxe českých škol. Typologie vzdělávacích technologií webu 2. generace. Digitální technologie v edumetrii.
Koncept práce s prostorem ve třídě, změny na uspořádání učebních prostor při všudypřítomnosti technologií. Koncept Future Classroom Lab.
Další vzdělávání učitelů s využitím technologií. Online učitelské komunity, online zdroje.
Aktuální strategie a koncepce státu v oblasti vzdělávání, jejich reflexe a zaměření na problematiku digitálních technologií. Rámcové vzdělávací programy (RVP) a jejich revize, koncept digitální gramotnosti a informatického myšlení v RVP.
Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia. Zaměřuje se především na aktuální trendy vývoje vzdělávacích technologií, uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s didakticko-metodickou orientací magisterského studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití digitálních technologií, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace technologií ve vzdělávání.
Princip učitelské přípravy uplatňovaný v tomto předmětu je založen na pedagogickém izomorfismu s preferencí konstruktivistických postupů učení, zejm. aktivním učení, tvořivé práci s technologiemi, postupech hodnocení a sebehodnocení. V souladu s tímto zaměřením studenti společně reflektují zkušenosti z vlastní výuky.