multimediální vzdělávání teorie multimediálního vzdělávání, teorie kognitivní zátěže, principy návrhu multimediálních materiálů technické prostředky v edukaci charakteristické vlastnosti a specifické rysy didaktické technicky a technických prostředků z hlediska edukace didaktické materiály a možnosti jejich tvorby základní kritéria hodnocení didaktických materiálů typu od dokumentů vytvářených v textovém a grafickém editoru, přes prezentace, audiovizuální, multimediální a 3D objekty, hypermediální prostředky, použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů a programů.
Anotace předmětu:
Náplní kurzu je, kromě teoretické části, seznámení s dostupnými vývojovými prostředími vhodnými pro tvorbu výukových materiálů. Cílem předmětu je především rozšířit praktické zkušenosti studentů s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehled o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných komerčních i nekomerčních výukových aplikací.
Účastníci navazují na své dřívější zkušenosti se zpracováním textu a grafiky, tvorbou prezentací a vývojem aplikací v prostředí www i mimo něj a budou pomocí vhodných nástrojů vytvářet normalizované výukové objekty, doplňkové moduly, i komplexní výukové aplikace s výstupem do prostředí www nebo jako samostatné počítačové programy určené pro fázi př ípravy, průběhu či diagnostiky výuky.