Na základě dohody posluchačů bude osnova upřesněna. Bude domluveno, která z navrhovaných témat a v jakém sledu budou zařazena, případně která další témata budou vložena. 1. Jak může učitel (rodič) na sobě pracovat v oblasti edukace dětí a mládeže. 2. Cíle vyučování matematice od předškoly po vysokou školu. 3. Motivace dítěte, žáka 1. stupně, žáka 2. stupně, žáka střední školy, učitele. 4. Proces objevování pojmů, vztahů, procesů. Jak vést třídu k odhalení generického modelu? Jak ji vést k odhalení abstraktního poznatku? 5. Diferenciace. Individuální přístup k žákovi. Problém slabých žáků i žáků špičkových. 6. Komunikace a interakce učitel – žák, učitel – třída, žák – žák, žák – třída. 7. Hodnocení, klasifikace a diagnostika žáka. 8. Instruktivní, transmisivní a konstruktivistický edukační styl učitele. 9. Analýza myšlenkového procesu žáka na základ jeho písemného řešení. 10. Analýza práce třídy na základě videozáznamu.
Témata lze doplnit po dohodě se studentem.
Cílem předmětu je získat hlubší vhled do některých procesů hrajících roli ve vyučování matematice (viz upřesnění v sylabu).