Charles Explorer logo
🇬🇧

Mental disorders in chilhood and adolescence

Class at Faculty of Education |
OKNPP13062

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

 Obsah kurzu :   Poruchy psychického vývoje v dětství a adolescenci

Pojem vývoj, základní vývojové procesy, podmínky vývoje  odchylky od normy v nástupu vývojových změn genetické a psychogenní faktory, vývojové determinanty  příčiny duševních poruch

Chápání normality, vymezení normy, pojem porucha, znaky psychických poruch klasifikace duševních poruch   symptomy duševních poruch: poruchy poznávacích a emočních  procesů poruchy jednání poruchy vědomí poruchy osobnosti  

Organické psychické poruchy

Mentální retardace, demence

Dětská mozková obrna

Epilepsie

Úrazová traumata hlavy  

Poruchy způsobené prostředím

Psychická deprivace v dětství

Syndrom CAN  

Neurotické poruchy,   poruchy vyvolané stresem  a somatoformní poruchy

Úzkostné poruchy se začátkem specifickým pro dětství

Generalizovaná úzkostná porucha

Obsedantně-kompulzivní porucha

Panická porucha

Konverzní poruchy

Postraumatická stresová porucha  

Psychotické poruchy

Schizofrenie

Afektivní poruchy

Bipolární afektivní porucha

Depresivní syndrom v ontogenezi  

Pervazivní vývojové poruchy

Dětský autismus

Atypický autismus

Aspergerův syndrom

Rettův syndrom

Hellerův syndrom a dal.  

Poruchy chování a emocí

Poruchy chování

Smíšené poruchy - chování, emoce

Disharmonický vývoj osobnosti

Návykové a impulzivní poruchy

Závislosti

Poruchy příimu potravy

Poruchy pohlavní identity a sexuální preference  

Annotation

The subjekt of Mental development disorders i childhood and adolescence provides an overview of failures encountered by the teacher in his praktice for pupils may encounter.

These faults are interpreted, if possible, in their developmental dynamics. Part of interpretation is also the remedy and rehabilitation for some disorders.

Teachers currently in connection with inclusions will have to deal with more problems arising from the different teaching root causes, wich will have source in pathology.

The aim of the subject cannot, however, be submitting an exhaustive description of all possible probems,but just a basic orientation in the mediation of selected psychological issues of future educators.