1. Školní hodnocení žáků a koncepce vzdělávání
2. Funkce školního hodnocení
3. Sumativní a formativní hodnocení
4. Metody formativního hodnocení ve výuce (výukové cíle, kritéria hodnocení, zpětná vazba – popisná zpětná vazba, práce s chybou, dotazování vedoucí k formativnímu hodnocení)
5. Autonomní hodnocení
6. Aktuální trendy v hodnocení žáků a doporučení pro praxi Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace.
Výrazně se proměňující společenský kontext, civilizační a kulturní faktory kladou nové požadavky na pojetí a kvalitu vzdělávání. Jsou formulována nová očekávání směrem ke škole, jejím rolím a funkcím, cílům, obsahu i strategiím výuky, a k práci klíčových aktérů školního vzdělávání. Tyto změny si vyžádaly nové přístupy rovněž ve způsobech hodnocení. Za čalo být preferováno kvalitativní, formativní, zpětnovazební, individualizované a diagnostické hodnocení a pozitivní přístup k chybě
žáka. Na tyto změny bude reagovat také náplň kurzu.
Předmět zorientuje studenty v aktuálních zahraničních i domácích trendech hodnocení žáků, ve srovnávacím kontextu poukáže na hlavní cesty rozvoje školního hodnocení, zejména v oblasti formativního hodnocení, a na možnosti jejich využití při zvyšování kvality vlastní výuky.
Teoretický rámec bude doplněn o konkrétní náměty, jak teoretické poznatky převést do každodenní praxe. Propojení teorie s praxí pomocí příkladů získaných rámci výzkumu na českých školách má za cíl inspirovat studenty v jejich každodenní pedagogické činnosti, podnítit jejich zájem o učitelskou profesi a přispět ke zkvalitnění výuky.