1. Popis jednotlivých kroků v kvalitativním a kvantitativním výzkumu.
2. Charakteristika dobrého výzkumného tématu, formulace výzkumného problému.Zdroje informací v pedagogick ém výzkumu.
3. Kvalitativní výzkum v pedagogice: zakotvená teorie, případová studie, etnografie, biografický design.
4. Kvantitativní výzkum v pedagogice: dotazníková šetření, didaktické testy, typy škál.
5. Typy výběrů a základní metody vvýběru vzorku v kvalitativním a kvantitativním výzkumu.
6. Deskriptivní statistika: míry polohy, míry variability, korelační koeficient, grafické zpracování dat.
7. Základy inferenční statistiky: t-test, F-test, chí-kvadrát test.
8. Prezentace výsledků výzkumu: psaní výzkumné zprávy, odborného textu.
9. Příklady výzkumů v pedagogice publikované v mezinárodních odborných časopisech.
Předmět připravuje studenty na samostatné provádění jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu v pedagogice. Studenti se učí samostatně zpracovávat data z kvalitativního a kvantitativního výzkumu a jsou připravování ke psaní výzkumné zprávy a odborného textu v pedagogice s důrazem na kvalitní popis metodologického zpracování dat.