1. Portfolio, druhy, formy a účel. Didaktické portfolio.
2. Výuka pedagogiky na středních školách a observační praxe v oboru. Hospitačním záznamy, nástroje posuzování kvality výuky pedagogiky.
3. Kurikulum pedagogických předmětů na Pedagogickém lyceu: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
4. Kurikulum pedagogických předmětů v oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
5. Kurikulum pedagogických předmětů v oboru Sociální činnost: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
6. Kurikulum pedagogických předmětů oboru Pedagogika pro asistenty ve školství: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
7. Učebnice pedagogiky pro střední školy.
8. Komplexnost cílů výuky pedagogiky, klíčové kompetence a očekávané výstupy.
9. Struktura přípravy učitele na vyučování. Modelová didaktická analýza učiva vybraného tematického celku.
10. Reflexe a hodnocení přípravy na vyučovací hodinu, kritéria materiálů v didaktickém portfoliu.
Předmět přináší orientaci v kurikulu pedagogických předmětů na různých typech škol, propojuje teoretické poznatky s didaktickou analýzou konkrétních výukových situací ve výuce pedagogiky. Vede studující k porozumění základním plánovacím, výukovým, organizačním a evaluačním činnostem učitele.