1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika).
Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzd ělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět. 2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií. 3.
Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studenti plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném výchovně vzdělávacím zařízení.
Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti.
V druhé fázi vyučující i samotní studenti hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.