Charles Explorer logo
🇬🇧

Special education at school age

Class at Faculty of Education |
OKNS1S106A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku.

Současná legislativa.

Analýza podpůrných opatření.

Školy a školská poradenská zařízení.

Osobnost speciálního pedagoga.

Činnost asistenta pedagoga.

Mezinárodní klasifikace MKN-10, Klasifikace ICF (2001).

Diagnostika poruch chování dle MKN-10, diagnostické přístupy v zařízeních pro děti a mladistvé s poruchami chování.

Současná legislativa při řešení ústavní, ochranné výchovy, extrémních poruch chování.

Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti (psychická deprivace, frustrace, stres, konflikt, traumatické krizové situace)

Podpůrná opatření pro žáky s mentálním, tělesným, smyslovým postižením, žáky s odlišným kulturním prostředím nebo jinými životními podmínkami k jejich zajištění v prostředí běžných škol i škol zřízených pro žáky se SVP.

Annotation

After completing the discipline, the student is able to manage intervetion and approaches to pupils with special educational needs, approaches to pupils with special educational needs in the context of inclusive didactics. Teaching methods: interactive lectures, seminar, discussion in the context of their own teaching practice.