1. Legislativní rámec vzdělávání v České republice
2. Speciálně pedagogické poradenské služby – (individuálně vzdělávací plán, podpůrná opatření)
3. Žák se SVP - učitel a jejich vzájemná komunikace v běžné škole
4. Individualizace a diferenciace ve vzdělávání.
5. Edukační specifika žáka se sluchovým postižením.
6. Edukační specifika žáka se zrakovým postižením.
7. Edukační specifika žáka s NKS.
8. Edukační specifika žáka s SPU.
9. Edukační specifika žáka s PCH.
10. Edukační specifika žáka s mentálním postižením.
11. Edukační specifika žáka s tělesným a kombinovaným postižením.
Po absolvování disciplíny je student schopen zvládat intervence k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Osvojí si přístupy k žákům se SVP v kontextu inkluzivní didaktiky.
Výukové metody: interaktivní přednáška, seminář, diskuse v kontextu vlastní speciálně pedagogické praxe.