Charles Explorer logo
🇬🇧

Special education at school age - methodology and didactics

Class at Faculty of Education |
OKNS1S134B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.   Legislativní rámec vzdělávání v České republice

2.   Speciálně pedagogické poradenské služby – (individuálně vzdělávací plán, podpůrná opatření)

3.   Žák se SVP - učitel a jejich vzájemná komunikace v běžné škole

4.   Individualizace a diferenciace ve vzdělávání.

5.   Edukační specifika žáka se sluchovým postižením.

6.   Edukační specifika žáka se zrakovým postižením.

7.   Edukační specifika žáka s NKS.

8.   Edukační specifika žáka s SPU.

9.   Edukační specifika žáka s PCH.

10.  Edukační specifika žáka s mentálním postižením.

11.  Edukační specifika žáka s tělesným a kombinovaným postižením.

Annotation

School age of individuals with impairment, variability of school age development, types of handicap in the school environment, education, school support, special educational needs and their identification and variability, school system in the Czech Republic, the choice of educational way, the state of the Czech education in terms of integration of pupils with special educational needs, current school legislation. Education of people with multiple disabilities, the system of clases and schools estabilished for people with special educational needs, special didactic aids, technical aids and classroom equipment.

Differences in common school environment - acceptance, non-acceptance, models of integration in the Czech Republic and abroad. Preparing a child with disability to school and school maturity, school attendance, postponement options, the requirement for individualization and differentation of goals and methodological procedures.