Charles Explorer logo
🇨🇿

Edukační specifika školního věku – metodika a didaktika

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNS2S102A

Sylabus

1. Edukační specifika žáka se sluchovým postižením.

2. Edukační specifika žáka se zrakovým postižením.

3. Edukační specifika žáka s NKS.

4. Edukační specifika žáka s SPU.

5. Edukační specifika žáka s PCH.

6. Edukační specifika žáka s mentálním postižením.

7. Edukační specifika žáka s tělesným postižením.

Anotace

Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí, edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzděl.potřebami, speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben.

Odlišnost v běžném školním prostředí- akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů.