1. Edukační specifika žáka se sluchovým postižením.
2. Edukační specifika žáka se zrakovým postižením.
3. Edukační specifika žáka s NKS.
4. Edukační specifika žáka s SPU.
5. Edukační specifika žáka s PCH.
6. Edukační specifika žáka s mentálním postižením.
7. Edukační specifika žáka s tělesným postižením.
Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí, edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzděl.potřebami, speciáln í didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben.
Odlišnost v běžném školním prostředí- akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů.