Vymezení expresivních terapií.
Vymezení základních pojmů: biblioterapie, paremiologická terapie, hagioterapie, pohádkoterapie, poetoterapie, didaktoterapie, kognitivní/afektivní biblioterapie, klinická/vývojová biblioterapie.
Formy biblioterapie.
Oblasti využití biblioterapie.
Diagnostika v biblioterapii.
Struktura biblioterapeutického programu a setkání, principy tvorby cílů biblioterapeutického programu, organizační náležitosti.
Funkce literárního textu využívané v biblioterapii.
Vývoj čtenářského zájmu.
Proces práce s příběhem.
Metoda životního příběhu.
Biografická metoda.
Studenti se obeznámí v možnostmi využití expresivních terapií s dětmi. Důraz bude kladen na vývojový koncept těchto terapií. Podrobneji bude vymezena vývojová biblioterapie.
„Biblioterapiu teda môžeme charakterizovať ako metódu, ktorá zámerne, systematicky a cieľavedome využíva rôzne formy práce s literárnym textom a s vlastnou literárnou tvorbou u klientov rôzneho veku, kultúry a problémov k dosiahnutiu preventívnych a/alebo terapeutických cieľov, tykajúcich sa hlavne (seba)poznania; predchádzania, pochopenia a/alebo riešenia problémov a zložitých situácií.