Obsah:
1. Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku
2. Iinkluze, inkluzivní (společné) vzdělávání, školní poradenské pracoviště, školský poradenský systém
3. Inkluzivní didaktika, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů v inkluzivním prostředí školy a školách
4. Strategie hodnocení v inkluzivní škole.
5. Poradenský systém v legislativě
6. Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.
7. Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (tělesné, mentální postižení, PAS, specifické poruchy učení a chování), základní nástroje diagnostiky
9. Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (sluchové, postižení, narušená komunikační schopnost), základní nástroje diagnostiky
The aim of the course is to acquire basic knowledge, approaches and strategies in education and diagnostics of pupils with special educational needs in an inclusive school environment and the environment of schools established according to §16 and par. 9. Specify the pupil's personality and variability of school age development.
The student will apply theoretical knowledge to pedagogical practice, acquire interventions and special pedagogical diagnostics.