Obsah:
1. Systém školského poradenství v ČR (legislativní úprava poskytování poradenských služeb, standardní činnosti PPP, SPC, SVP a školního speciálního pedagoga)
2. Dynamická diagnostika
3. Diagnostika rozumových schopností
4. Diagnostika vztahů ve třídě
5. Diagnostika a intervence u žáků se specifickými poruchami učení
6. Diagnostika a intervence u žáků se specifickou poruchou chování
7. Diagnostika poruch autistického spektra
8. Diagnostika potřeb při učení
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejčastějšími diagnostickými a intervenčními postupy, které se vážou k období docházky do základní a střední školy a se systémem poradenských služeb poskytovaných školami a školskými poradenskými zařízeními. Studenti získají povědomí o aktuální legislativní úpravě poskytování poradenských služeb a náplni činnosti poradenských pracovníků škol (výchovný poradce, metodik prevence, školní speciální pedagog a školní psycholog), školských poradenských zařízení (PPP, SPC) a středisek výchovné péče.