Charles Explorer logo
🇬🇧

Historic and Philosophic Contex of the Handicaped Persons State

Class at Faculty of Education |
OKNS3S116A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1. Právní vědomí, zákonodárství a handicapovaný člověk.

2. Problém normality člověka a normy ve speciální pedagogice.

3. Vývoj norem týkajících se výchovy a vzdělávání, resp. sociální péče.

4. Vývoj pojetí tohoto problému od vychovatelnosti a vzdělavatelnosti k právu na vzdělání všech.

5. Socializace z dějinného pohledu, integrace jako kontinuum opatření a proces.

6. Lidská práva osob se zdravotním postižením

7.Konstituování a rozvoj speciální pedagogiky jako vědního oboru s jeho interdisciplinárními vazbami.

8. Speciálně pedagogické principy a metody s ohledem na potřeby osob se smyslovým postižením.

9. Speciálně pedagogické principy a metody s ohledem na potřeby osob s mentálním postižením

10.Speciálně pedagogické principy a metody s ohledem na potřeby osob s tělesným postižením a chronickým onemocněním

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět představuje na úrovni soudobého poznání historii reflexe vztahu většinové společnosti k lidem se znevýhodněním. Zaměřuje se zejména na problematiku výskytu, přežití a podpor lidí s handicapem.

Jeho cílem je seznámit studenty s historicko-filozofickými souvislostmi se světem člověka s postižením a jeho speciálními potřebami v průběhu věků. Představeny budou nejvýznamnější české i světové osobnosti v kontextu hledání výchovně vzdělávacích metod lidí s postižením.

Studenti budou obeznámeni s aktuální speciálně pedagogickou literaturou a nejnovějšími výzkumy v této oblasti.