Obsah:
Pormínky a prostředky edukace na základní škole speciální
Mentální postižení – stupně mentálního postižení, specifika edukace, intervence
Downův syndrom – charakteristika, edukace, intervence
Poruchy autistického spektra – charakteristika, specifika edukace, intervence
Souběžné postižení více vadami – definice
Mozková obrna – charakteristika, specifika edukace, intervence, terapie
Mozková obrna jako kombinované postižení
Zrakové postižení – klasifikace, specifika edukace, intervence
Symptomatické poruchy řeči
Ucelená rehabilitace – prostředky
Terapie ve speciální pedagogice
Cílem předmětu je osvojit si prohlubující poznatky týkající se mentálního postižení se zaměřením na charakteristiku Downova syndromu, poruch autistického spektra, dále souběžného postižení více vadami se zřetelem na mozkovou obrnu, kterou lze vnímat jako kombinované postižení s různým stupněm mentálního postižení, smyslovým postižením a narušenou komunikační schopností. Studenti by měli získat a osvojit si teoretické poznatky a praktické dovednosti v edukaci, intervenci, terapii a psychosociální podpoře žáků s uvedeným okruhem postižení.