Obsah:
Pormínky a prostředky edukace na základní škole speciální
Mentální postižení – stupně mentálního postižení, specifika edukace, intervence
Downův syndrom – charakteristika, edukace, intervence
Poruchy autistického spektra – charakteristika, specifika edukace, intervence
Souběžné postižení více vadami – definice
Mozková obrna – charakteristika, specifika edukace, intervence, terapie
Mozková obrna jako kombinované postižení
Zrakové postižení – klasifikace, specifika edukace, intervence
Symptomatické poruchy řeči
Ucelená rehabilitace – prostředky
Terapie ve speciální pedagogice
The aim of the course is to acquire in-depth knowledge of intellectual disability with a focus on the characteristics of Down syndrome, autism spectrum disorders, and concurrent disability with multiple disabilities with a focus on cerebral palsy, which can be perceived as a combined disability with varying degrees of intellectual disability, sensory impairment and impaired communication skills. Students should acquire and master theoretical knowledge and practical skills in education, intervention, therapy and psychosocial support of students with the above-mentioned range of disabilities.