Obsah
1. Diagnostický proces a jeho fáze
2. Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů
3. Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod
4. Zásady poradenské práce
5. Diagnostika a podpora rozvoje hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky a vizuomtorické koordinace
6. Diagnostika a podpora rozvoje zrakového a sluchového vnímání
7. Diagnostika laterality
8. Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace
9. Diagnostika školní zralosti
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika motorických dovedností, vnímání, laterality, prostorové orientace, komplexní diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních (standardizované a nestandardizované testy) a kvalitativních diagnostických metod (pozorování, rozhovor, analýza produktů).