Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciálněpedagogická diagnostika I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNS3S133A

Sylabus

Obsah

1.      Diagnostický proces a jeho fáze

2.      Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů

3.      Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod

4.      Zásady poradenské práce

5.      Diagnostika a podpora rozvoje hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky a vizuomtorické koordinace

6.      Diagnostika a podpora rozvoje zrakového a sluchového vnímání

7.      Diagnostika laterality

8.      Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace

9.      Diagnostika školní zralosti

Anotace

Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika motorických dovedností, vnímání, laterality, prostorové orientace, komplexní diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních (standardizované a nestandardizované testy) a kvalitativních diagnostických metod (pozorování, rozhovor, analýza produktů).