Přehled témat:
1. multidimenzionální didaktika – vymezení pojmu, dimenze
2. vztahy a flexibilní týmy/ žákovské skupiny v inkluzivní třídě
3. profil Teacher Education for Inclusion
4. práce s pravidly v kontextu rozvoje inkluzivní kultury školy
5. identifikace individuálních potřeb žáků a jejich podpora
6. inkluzivní (univerzální) design škol a školních tříd
7. metody učení a učební strategie žáka v edukaci (učební spirály atd.)
8. nastavení průběžného hodnotícího systému, kolegiální feedback učitelů
Cílem předmětu je představit studentům perspektivy inkluzivní multidimenzionální didaktiky v dimenzích: vztahy ve třídě, flexibilní žákovské skupiny a týmy, inkluzivní hodnoty v třídních a školních pravidlech, příprava podpůrného učebního prostředí a edukačního materiálu, individualizace a diferenciace ve třídě, univerzální design a architektura tříd a škol, supervize a (auto)evaluace inkluzivních postupů. Obsah:
1. multidimenzionální didaktika – vymezení pojmu, dimenze
2. vztahy a flexibilní týmy/ žákovské skupiny v inkluzivní třídě
3. profil Teacher Education for Inclusion
4. práce s pravidly v kontextu rozvoje inkluzivní kultury školy
5. identifikace individuálních potřeb žáků a jejich podpora
6. inkluzivní (univerzální) design škol a školních tříd
7. metody učení a učební strategie žáka v edukaci (učební spirály atd.)
8. nastavení průběžného hodnotícího systému, kolegiální feedback učitelů