Charles Explorer logo
🇬🇧

Continuous Practice at Secondary School and Reflection

Class at Faculty of Education |
OKNS4S033A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Souvislá praxe na SŠ bude probíhat ve formě základní orientace a hospitace ve vybraných předmětech a přípravy podpůrných materiálů a inkluzivních aktivit pro žáky. 

Student pro souvislou praxi volí jednu střední školu, na níž se podrobně seznamuje s chodem školního poradenského pracoviště, s přípravou a realizací preventivních programů.

Pozornost je zaměřena na vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných, na začleňování žáků s OMJ, genderové otázky v prostředí střední školy.

V průběhu praxe na základě observace a rozhovorů písemně reflektuje náplň práce třídního učitele, školního speciálního pedagoga, metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice dle disponibility těchto pracovních pozic na střední škole.

Annotation

The aim of the subject is to provide students with practical experience in secondary general education and secondary vocational schools, which, within the framework of joint education, provide support for pupils with special educational needs in regular classes. Students will apply their theoretical knowledge from lectures and seminars and compare their own experiences as a pupil/student with the reality of the profession of a secondary school teacher.

Continuous practice at the secondary school will take place in the form of basic orientation and supervision in selected subjects and preparation of supporting materials and inclusive activities for pupils.