1. Náplň práce a odborné kompetence školního speciálního pedagoga a jeho role v týmu ŠPP
2. Náplň práce a odborné kompetence školního psychologa a jeho role v týmu ŠPP
3. Náplň práce a odborné kompetence výchovného poradce a jeho role v týmu ŠPP
4. Náplň práce a odborné kompetence metodika prevence a jeho role v týmu ŠPP
5. Další členové týmu ŠPP a jejich kooperace (průvodce OMJ)
6. Klientský a partnerský přístup k rodičům žáků se SVP
7. Systém schůzek, porad a komunikace pracovníků školního poradenského pracoviště.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní a rozšířenou koncepcí školního poradenského pracoviště, s významem otevřené komunikace jeho členů a s rolí školního speciálního pedagoga na školním poradenském pracovišti.
Studenti si osvojí podmínky optimálního fungování školního poradenského pracoviště, které tvoří: jasná koncepce poskytování služeb žákům školy, pedagogickým pracovníkům školy a rodičům, transparentní rozdělení rolí a kompetencí odborníků na ŠPP, koordinace činnosti ŠPP i spolupráce s odborníky mimo školu, pravidla fungování spolupráce a pravidelných setkání na ŠPP, pravidla komunikace a přenosu informací, systém dokumentace, informační systém ŠPP (nástěnka, web, prezentace členů), materiální vybavení (pracovna, počítač, diagnostické nástroje, pomůcky pro reedukace a intervenci).