Výuka bude strukturovaná dle témat:
1. inkluzívní design školy - prezentace finského modelu
2. vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze
3. inkluzivní didaktika ( W.Klafki a jeho následovníci)
4. způsoby organizace a vedení flexibilních žákovských skupin a heterogenních tříd Témata budou diskutovaná a reflektovaná účastníky v modelových situacích.
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice,vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze.