Hlavní témata předmětu:
1. Úvod do studia a základní informace
2. Andragogika a její místo mezi ostatními vědeckými obory
3. Management vzdělávání a jeho místo mezi ostatními vědeckými obory
4. Vnitřní členění managementu vzdělávání
5. Co je věda? Co je filosofie? Co je etika? Člověk jako odpovědná bytost
6. Andragogika a management vzdělávání v zahraničních zdrojích a výzkumech
7. Cíle vzdělávání a dilemata různých pojetí
8. Vzdělávací systém České republiky
9. Vzdělávání a učení v jednotlivých fázích života člověka
10. Specifika jednotlivých segmentů vzdělávání
11. Aktuální výzvy vzdělávání v České republice a v zemích OECD
12. Co je výchova a vzdělávání ve filosofické reflexi?
13. Klíčová paradigmata koncepce vzdělávání
14. Výchova, vzdělávání a kritické myšlení
15. Výchova, vzdělávání jako předmět profesní učitelské etiky Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod.
Předmět je zacílen na získání základního přehledu o studovaném oboru. Bude vymezen oborový rámec v českém i zahraničním kontextu, vědecká východiska i prameny ke studiu a konceptualizaci andragogiky a managementu vzdělávání.
Dále studentům zprostředkuje jak klíčová východiska filosofického a etického myšlení výchovy,, tak jejich praktické konotace v každodenní praxi pedagoga či manažera ve vzdělávání.