Hlavní témata předmětu:
• POJETÍ MARKETINGU• PROVÁZANOST MARKETINGU A MANAGEMENTU V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ A MARKTINGOVÁ STRATEGIE V OBLASTI VZDĚLÁVÁN Í• MARKETINGOVÁ TAKTIKA V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• PRODUKT, CENA A DISTRIBUCE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• ŘÍZENÍ VZTAHU SE ZÁKAZNÍKY V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• IMPLEMENTACE MARKETINGU A KONTROLA
Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Předmět se věnuje problematice marketingu ve vzdělávání s respektováním marketingově řízené vzdělávací organizace. Marketingové aktivity jsou významným prvkem podpory řízení, jejich cílem je pomoc pro dosažení žádoucí konkurenceschopnosti instituce i maximální spokojenosti klienta, tedy naplnění pravidla „win-win“.
Předmět zahrnuje základní přístup k marketingovým analýzám, které jsou podkladem pro plánování vzdělávací organizace z hlediska základních „4P“, tedy produktu, ceny, distribuce a marketingové komunikace a uvažuje i rozšířený marketingový mix „8P“ typický pro vzdělávací organizace. Předmět Marketing ve vzdělávání je postaven na nezbytném teoretickém základě, který je základním východiskem pro realizaci marketingových aktivit z hlediska systémového přístupu k řešení problematiky a následných aplikací do praxe.
Připravuje studenty na širší pojetí a souvislosti provázanosti marketingu a managementu organizace a pružnou reakci a aplikaci znalostí do praxe v souladu s dynamicky se měnícími podmínkami trhu a společnosti.