Hlavní témata předmětu:
1. Vzdělávací politika jako obor
2. Tvorba vzdělávací politiky a její nástroje
3. Úrovně a aktéři vzdělávací politiky
4. Vzdělávací politika Evropské unie
5. České vzdělávání v mezinárodním kontextu
6. Kritická místa českého vzdělávacího systému
7. Vztah vzdělávací politiky, výzkumu a praxe
8. Vzdělávání a trh práce
9. Systém hodnocení kvality vzdělávání
10. Koncept kvalitní školy a jeho podpora ve vzdělávací politice
11. Kurikulární politika a reformy kurikula
12. Trendy a aktuální problémy vzdělávací politiky
Předmět je koncipován jako diskurz o základním vymezení vzdělávací politiky a současných paradigmatech oboru. Cílem je vytvoření podmínek pro získání kontextového náhledu na vzdělávací politiku, na její aktéry, strategie státu, Evropské unie a globálních aktérů (OECD, UNESCO).
Akcentovány budou vývojové trendy a jejich propojení s tvorbou vzdělávací politiky na všech úrovních, včetně lokální.