Obsah kurzu: pojetí pojmu zážitková pedagogika (učení, výuka, holistická výchova) cíle výchovy prožitkem didaktické postupy (motivace, akce, reflexe) hra - život jako, reflexe osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence, zkušenostn í učení, flow skupina kooperace, kompetice determinace volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti), dramaturgie osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření zdroje: výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod) dramatická výchova, dramaterapie; artefiletika, arteterapie (Etický kodex arteterapeuta )
Poskytnout základní orientaci ve znalostech v oblasti zážitkové pedagogiky, v prorovázanosti s OSV, artefiletikou a dramatickou výchovou. Teoretické znalosti navázat na praktické zkušeností studentů z aktivit využívajích zážitek jako prostředek výchovy, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů.
Vedlejším cílem je vytváření fungující skupiny (poznáváním sebe i druhých k důvěře, principy spolupráce apod.) a současně posun v osobnostním rozvoji studentů.